Ichikawa pretends to be a legendary hitman. But the truth is, he’s a pensioner trying to become a hard-boiled crime writer. He accepts hit jobs and passes them on to a real professional only so that he can write about them in detail. It’s all fun and games for the old man until his wife starts to suspect him of having an affair, and his hitman alter ego ends up on an actual hit list. Stylish, beautifully made neo-noir.
Ichikawa doet zich voor als een legendarische huurmoordenaar. Maar in werkelijkheid is hij met pensioen, en probeert het te maken als misdaadschrijver. Hij neemt moordopdrachten aan, maar geeft die weer door aan een echte professional, puur zodat hij er in detail over kan schrijven. Het is één groot avontuur voor de oude man, totdat zijn vrouw denkt dat hij vreemdgaat, en zijn alter ego de huurmoordenaar in het écht een doelwit van andere moordenaars wordt.
SAKAMOTO Junji (阪本順治) started his career as an assistant to director ISHII Sogo, whose influence shows in SAKAMOTO’s early films. He made his debut in 1989 with Dotsuitarunen, which won him the Directors Guild of Japan New Directors Award. In 2001, SAKAMOTO won the 24th Japan Academy Director of the Year prize for Face. His films often deal with controversial issues such as child trafficking or postwar politics in Japan.
2018 – Another World 半世界 (CJ 2019)
2016 – Danchi 団地 (CJ 2016)
2013 – Human Trust 人類資金
2011 – Someday 大鹿村騒動記 (CJ 2012)
2008 – Children of the Dark 闇の子供たち
2007 – Awakening 魂萌え! (CJ 2008)
2000 – Face 顔
1990 – Tekken 鉄拳
1989 – Dotsuitarunen どついたるねん